تجهیزات آنالیتیکال آزمایشگاهی, کروماتوگرافی, مقالات

سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera Shimadzu

سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera Shimadzu

سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera شیمادزو از روش مشتق‌سازی فلورسانس post-column بوریک اسید-آرژنین شیمادزو استفاده می‌کند.

سیستم دستگاه Nexera شیمادزو اثرات ناخالصی ها را کاهش می دهد و هم حساسیت بالا و هم دامنه دینامیکی گسترده ای را ارائه می دهد. در نتیجه، قندهای موجود در نمونه ها را می توان به طور همزمان، بدون هیچ گونه رقیق سازی، حتی در صورت اختلاف غلظت قابل توجه، آنالیز کرد.

ویژگی های منحصر به فرد دستگاه Nexera Shimadzu

این سیستم از یک واکنش مشتق سازی فلورسانس post-column با استفاده از آرژنین به عنوان یک معرف واکنش استفاده می کند و از آنالیز قند با حساسیت بالا و انتخاب پذیری بالا پشتیبانی می کند. دستگاه Nexera شیمادزو با استفاده از روش تشخیص منحصر به فردی که دارد عملکرد عالی را ارائه می دهد. مزیت هایی که این دستگاه را متمایز کرده است شامل موارد زیر می باشد:

سازگار با حالت های مختلف جداسازی

این سیستم با طیف گسترده ای از حالت های جداسازی مورد استفاده برای آنالیز قند سازگار است.

قندها ترکیبات بسیار آبدوست هستند، بنابراین از کروماتوگرافی تبادل آنیونی و کروماتوگرافی تبادل لیگاندی به جای کروماتوگرافی فاز معکوس استفاده می شود که ترکیبات را از طریق برهمکنش های آبگریزی جدا می کند. در شکل (1) جداسازی قند توسط کروماتوگرافی تبادلی کمپلکس بورات-آنیون انجام می گیرد.

شکل (1) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها با استفاده از Shim-pack ISA-09 SCR شیمادزو

شکل (1) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها با استفاده از Shim-pack ISA-09 SCR شیمادزو

حالت جداسازی باید متناسب با هدف تحلیلی انتخاب شود. سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera شیمادزو به کاربر اجازه می دهد تا از میان انواع شرایط کروماتوگرافی انتخاب کند. در شکل (2) جداسازی قند توسط کروماتوگرافی تبادل لیگاند را مشاهده می کنید.

شکل (2) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها با استفاده از Shim-pack ISA-09 SCR شیمادزو

شکل (2) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها با استفاده از Shim-pack ISA-09 SCR شیمادزو

هوش تحلیلی، هزینه آنالیز را کاهش می دهد

عملکرد Flow Pilot (کنترل هوشمند جریان) نرخ جریان را به تدریج تا نقطه تنظیم روش مطابق با وضعیت محفظه تنظیم دمای ستون افزایش می دهد و عمر ستون های شما را افزایش می دهد. شکل (3) نمودار جریان برای سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera Shimadzu را نمایش می دهد.

شکل (3) نمودار جریان برای سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera شیمادزو

شکل (3) نمودار جریان برای سیستم آنالیز قند کاهنده دستگاه Nexera شیمادزو

روش آنالیز قندها با حساسیت بالا

آنالیز قندهای کم غلظت، که با آشکارسازهای ضریب شکست معمولی دشوار بود، اکنون می‌تواند توسط سیستم آنالیز قند کاهنده انجام شود.

شکل (4) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها

شکل (4) آنالیز یک مخلوط استاندارد از قندها

علاوه بر این، این روش تشخیص، محدوده دینامیکی گسترده ای را ارائه می دهد که منجر به راه حل ایده آل برای کمی سازی دقیق نمونه ها با اختلاف غلظت زیاد می شود.

شکل (5) نمودار آنالیز خطی بودن گلوکز با دستگاه Nexera Shimadzu

شکل (5) نمودار آنالیز خطی بودن گلوکز با دستگاه Nexera Shimadzu

روش تشخیص بسیار انتخابی قند کاهنده

مواد غذایی تخمیر شده ترکیبات بسیار ناهمگنی هستند و آنالیز قندها به دلیل وجود مواد مختلف دشوار است. سیستمی که از ستون Shim-pack ISA-09 Shimadzu استفاده می کند به شما امکان می دهد تا آنالیز انتخابی قندهای کاهنده را با حذف آلودگی متقابل سیگنال خطر انجام دهید.

شکل (6) کروماتوگرام سرکه با دستگاه Nexera Shimadzu

شکل (6) کروماتوگرام سرکه با دستگاه Nexera Shimadzu

هوش تحلیلی هزینه آنالیز را کاهش می دهد

ستون های HPLC ممکن است در اثر شروع و توقف ناگهانی پمپ یا تغییرات شیب شدید آسیب ببینند. دستگاه Nexera شیمادزو به طور خودکار از Flow Pilot استفاده می کند تا سرعت جریان را به تدریج تا نقطه تنظیم افزایش دهد. برای هر تحلیل نیازی به ایجاد پروتکل های راه اندازی نیست.

شکل (7) در دستگاه Nexera شیمادزو از سیستم فشار Flow Pilot استفاده می شود.

شکل (7) در دستگاه Nexera شیمادزو از سیستم فشار Flow Pilot استفاده می شود.

عملکردهای پشتیبانی خودکار با استفاده از فناوری دیجیتال، مانند M2M ، IoT، و هوش مصنوعی (AI)، که بهره وری بالاتر و حداکثر قابلیت اطمینان را ممکن می کند. به یک سیستم اجازه می‌دهد تا خود را نظارت و تشخیص دهد، با هرگونه مشکلی در حین جمع‌آوری داده‌ها بدون ورودی کاربر رسیدگی کند و به‌طور خودکار طوری رفتار کند که گویی توسط یک متخصص اداره می‌شود. از دستیابی به داده های با کیفیت بالا و قابل تکرار بدون توجه به سطح مهارت اپراتور برای برنامه های معمول و سخت پشتیبانی می کند.

ستون های تحلیلی دستگاه Nexera Shimadzu

کمپلکس بورات – ستون تبادل آنیون

ستون Shim-pack ISA-09 شیمادزو از خاصیت قند برای تشکیل کمپلکس با اسید بوریک استفاده می کند و آن را در حالت تبادل آنیونی جدا می کند.
مونوساکاریدها و دی ساکاریدها به طور همزمان با یک گرادیان جدا می شوند که در آن از محلول های بافر اسید بوریک در دو غلظت مختلف به عنوان فاز متحرک استفاده می شود.

P/N I.D. (mm) Length (mm) Item
228-59512-41 4.0 250 Shim-pack ISA-09
228-59512-42 4.0 50 Shim-pack ISA-09 (G)

ژل فیلتراسیون – ستون تبادل لیگاند

ستون های سری Shim-pack SCR Shimadzu برای کروماتوگرافی تبادل لیگاند هستند و از خاصیت برخی یون های فلزی برای تشکیل کمپلکس با قندها استفاده می کنند. آب به عنوان فاز متحرک استفاده می شود، اما جداسازی آنومر هنگام اجرای آنالیز در دماهای پایین قابل مشاهده است. برای جلوگیری از این پدیده دمای بالا (≥60 درجه سانتیگراد) توصیه می شود.

P/N I.D. (mm) Length (mm) Item
228-07730-92 7.9 300 Shim-pack SCR-101N
228-17889-91 7.9 300 Shim-pack SCR-101C
228-17890-91 7.9 300 Shim-pack SCR-101P
228-09619-92 4.0 50 Guard column SCR(N)
228-17891-91 4.0 50 Guard column SCR(C)
228-17892-91 4.0 50 Guard column SCR(P)

شرکت ری نور آزما به ارائه انواع دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی مانند دستگاه کروماتوگرافی مایع با طیف وسیعی از برند های برتر جهان می پردازد. کارشناسان مجرب شرکت ری نور آزما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه خرید و ارائه خدمات فنی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *